Pěkný vlnění! Přiblížit se k tomuto výsledku "čistě fotograficky" na jedinou expozici by bylo asi dost brutální. Před objektivem by muselo být něco na principu automatické clony, co by v rychlém sledu propouštělo/blokovalo světlo.
[7] Alana jsem objevil relativně nedávno a některé jeho výsledky mne nadchly. A protože většinu svých fotek za poslední rok jsem fotil na delší čas se záměrným pohybem během expozice, hned jsem ho taky vyzpovídal. Já se běžně dostanu při ISO 100 a maximální cloně (f/22) na časy 0,3-0,5s. A už to je často na hraně nepoužitelného výsledku přeexpozicí. Alan tedy potvrdil, že na jeho 2 a víc sekundové expozice musí mít ND filtr, používá 4-10 násobný. Neptal jsem se, jestli má nějakou speciální aplikaci, ale určitě výsledek tónuje a hodně pracuje s barvou (má to mnohem snovější/jemnější).
Má současná technika je tedy hodně odlišná, nejen použitím výrazně kratšího času (zatím nemám ND), ale taky používáním oblíbeného delšího ohniska (mobily jsou velice širokoúhlé a navíc v kombinaci s pidisenzorem mají brutální hloubku ostrosti už v základu). Mým cílem ale v tomto případě není "abstrakce" ale "výtvarno" - krajina ve své "realistické" podobě mne jen málokdy nadchne (na fotografii...). Je příliš tvrdá, kontrastní, chaotická, rušivá. Technikou "ICM" se ji tedy pro sebe snažím zjemnit, uhladit. Jádrem, ke kterému jsem se postupně procvakal/promazal je držet po většinu doby expozice foťák nehnutě, aby se "vepsaly" ostré detaily a v poslední chvíli foťákem pohnout, takže detaily zůstanou, ale obraz se zjemní (viz pár fragmentů z tohoto roku).
Tahle je super! Ale, aniž by to jakkoliv snižovalo výsledky, "obrázky, takto vzniklé, nejsou žádná (s)prostá počítačová grafika" platí jen v tom smyslu, že výsledek nevznikl "sezením u počítače", ale ve své podstatě "mácháním miniaturním počítačem v plenéru". Jak na mne ty výsledky působí, nejedná se ani o dlouhou expozici, nýbrž skladbu většího množství krátkých expozic - proto ta zvláštní "fragmentace" světelných linií. Následně, program v "počítači"(mobilu) udělá své čáry-máry a něco složí dohromady. Dlouhé expozice mobilem také jsou možné, jako u normálního fotoaparátu to bez ND filtru na světle moc nejde. Pokud jde o tuto techniku právě s využitím ND filtrů na mobilu, hodně mne zaujala tvorba Alana Humphrise: http://500px.com/ahumphris , ale ten mobil stojí to co kvalitní foťák. ; )
TÉMA: 3 = průměrná fotografie (neurazí-nenadchne...)
Celkem i zaujalo, vodu jako motiv mám rád a vždy se rád podívám. Fotka v téhle "zmenšenině" na mne ale nepůsobí tak, abych se mohl kochat detailní kapkou nebo strukturou vln. Takto to působí, že se to vlastně technicky moc nevyvedlo a tak zůstala aspoň "malá" vzpomínka na padající kapku...
TÉMA: 2 = technicky nebo kompozičně nepovedené (příště lépe...)
Modrá je. Tady jsem se ale "kompozičně nenašel". Působí to na mne jako na horské dráze, vlnění odnikud nikam. Nemám se tu čeho chytit, takže společně s výraznými linemi několikrát projedu obrazem a nic to ve mně nezanechalo. Kromě dojmu, že ta budova je velice lesklá. A velice modrá. ; )
Stanislav Lepič | 21:46:22 23.07.2019
Stanislav Lepič | 21:43:26 23.07.2019
Stanislav Lepič | 07:57:53 22.07.2019
Stanislav Lepič | 10:19:15 21.07.2019
Stanislav Lepič | 10:09:07 21.07.2019
Má současná technika je tedy hodně odlišná, nejen použitím výrazně kratšího času (zatím nemám ND), ale taky používáním oblíbeného delšího ohniska (mobily jsou velice širokoúhlé a navíc v kombinaci s pidisenzorem mají brutální hloubku ostrosti už v základu). Mým cílem ale v tomto případě není "abstrakce" ale "výtvarno" - krajina ve své "realistické" podobě mne jen málokdy nadchne (na fotografii...). Je příliš tvrdá, kontrastní, chaotická, rušivá. Technikou "ICM" se ji tedy pro sebe snažím zjemnit, uhladit. Jádrem, ke kterému jsem se postupně procvakal/promazal je držet po většinu doby expozice foťák nehnutě, aby se "vepsaly" ostré detaily a v poslední chvíli foťákem pohnout, takže detaily zůstanou, ale obraz se zjemní (viz pár fragmentů z tohoto roku).
Stanislav Lepič | 09:05:09 21.07.2019
Stanislav Lepič | 18:35:34 20.07.2019
Stanislav Lepič | 18:34:31 20.07.2019
Stanislav Lepič | 18:30:21 20.07.2019
Stanislav Lepič | 18:09:24 20.07.2019
Stanislav Lepič | 15:05:04 19.07.2019
Stanislav Lepič | 21:01:09 16.07.2019
Stanislav Lepič | 16:51:06 03.07.2019
Stanislav Lepič | 18:19:57 26.06.2019
Stanislav Lepič | 18:19:04 26.06.2019
Stanislav Lepič | 18:17:38 26.06.2019
Stanislav Lepič | 18:17:03 26.06.2019
Stanislav Lepič | 18:10:35 26.06.2019
Stanislav Lepič | 18:09:55 26.06.2019
Celkem i zaujalo, vodu jako motiv mám rád a vždy se rád podívám. Fotka v téhle "zmenšenině" na mne ale nepůsobí tak, abych se mohl kochat detailní kapkou nebo strukturou vln. Takto to působí, že se to vlastně technicky moc nevyvedlo a tak zůstala aspoň "malá" vzpomínka na padající kapku...
Stanislav Lepič | 18:07:23 26.06.2019
Modrá je. Tady jsem se ale "kompozičně nenašel". Působí to na mne jako na horské dráze, vlnění odnikud nikam. Nemám se tu čeho chytit, takže společně s výraznými linemi několikrát projedu obrazem a nic to ve mně nezanechalo. Kromě dojmu, že ta budova je velice lesklá. A velice modrá. ; )