[24] Nikdy nic nezaniká beze stopy, zejména na internetu ne. Ale ano, z PEXu nic nezbylo... vzpomínám, jak se v jednu chvíli začaly objevovat "bílá místa" (mizet fotky) a postupně se to nějakou dobu šířilo napříč webem až zmizelo vše. A proč něco z té doby mám? Protože když padlo rozhodnutí o Pádu a den Posledního soudu, rozhodl jsem se ve zbývajícím čase vytipovat portfolia, která mne obsahově oslovila a uložit si aspoň části na pozdější inspiraci tvorbou. Vzpomínám, že ukládat fotku za fotkou a ještě s názvem bylo... náročné. Ale stálo to za to.
[22] No vida, klenba kaple, něco takového jsem si tu představoval, jen jsem to nepojmenoval. A brzy tě asi na téma "odtahování od reality" vyzpovídám. Shodou okolností jsem nedávno narazil na tvé starší kousky z PEXu a kromě obecného okouzlení mne napadalo několik zvídavých dotazů. : )
TÉMA: 0 = nedokážu si to spojit s tématem (ke?)
Chyba může být na mém přijímači, ale asociace s "trojkou" mi tu unikla... // doplnění: zde rovněž překvapení, komu to pod fotku píšu, ale co už...
TÉMA: 2 = technicky nebo kompozičně nepovedené (příště lépe...)
Tahle "trojka" není z nejsilnějších. Spíš takoví tři solitéři. Neladí mi tu kompozice, výrazně dělící obraz na dvě poloviny, přičemž ta levá mi přijde nevýrazná a ta pravá díky tmavému "zipu" naopak velice silná a stála by za samostaný obraz. To světlo na záclonách tomu dost přidalo.
TÉMA: 3 = průměrná fotografie (neurazí-nenadchne...)
Může být. Pocitově žluté už je hodně blízko křídlu prostředního, někam mezi to křídlo a kolo tedy směřuje mou pozornost a co tam pak dál.
TÉMA: 3 = průměrná fotografie (neurazí-nenadchne...)
Pěkná trojice. V tom (přirozeném...) prostředí ale celkem nevýrazná (což je výhodnější pro ně než pro fotografii).
TÉMA: 4 = výborná fotografie s drobnou vadou (je tu jedna maličkost...)
Líbí se mi, jak je každý v jiné "letové fázi". Zajímalo by mne, jak by fotka působila, kdyby šeď oblohy/mraků byla světlejší.
TÉMA: 3 = průměrná fotografie (neurazí-nenadchne...)
Zaujalo jako abstrakce, tři paprsky setkávající se kdesi v nekonečnu s něčím navíc. Samotné zpracování mne nechává chladným, tam mne to vrací "zpátky na zem" a působí to na mne, jako kdybych prostě jen střelil s bleskem kamsi ke stropu, kde bylo něco zajímavého namalováno.
TÉMA: 4 = výborná fotografie s drobnou vadou (je tu jedna maličkost...)
Taková ateliérová rozcvička. ; ) Fajn je to a časopisy s "dětskou módou" by se za to taky stydět nemusely. Podle výrazu to berou dost vážně.
TÉMA: 2 = technicky nebo kompozičně nepovedené (příště lépe...)
Holub fajn, pokálený lampy méně, byť tvarově to zajímavé je. Peru se s tou co je částečně zakrytá, byť to vzhledem k holubovi a rozmístění lamp mohlo být nejlepší řešení. Docela by mne zajímalo, jak by to vypadalo s tou prostřední lampou dělenou přesně napůl (v podstatě jen holub narušující symetrii - "živé narušující neživé"). Vnímám to jako podexponované (rezerva ve světlech).
TÉMA: 3 = průměrná fotografie (neurazí-nenadchne...)
Lampionky jsou vděčné téma, ale kompozice mne až tak nezaujala a víc by se mi líbil tvrdší kontrast (černá opravdu černá, oranžová by pak víc vynikla). Zaujalo jako motiv.
TÉMA: 5 = výborná fotografie bez chyb (nemám co dodat...)
Monumentální trojka. Skutečnost by ve srovnání s tímto pohledem nejspíš působila trochu "chudě". No, to mi přípomíná, jak obrovské rezervy mám ve svých pokusech o převody do černobílé. // dodatek: no tak tohle je největší překvapení tohoto kola, protože jsem tipoval úplně jiného po horách lezoucího fotografa...! : D
TÉMA: 2 = technicky nebo kompozičně nepovedené (příště lépe...)
Nějaké tři věci tam jsou, ale spíše nedopatřením. Náhodná kompozice, kdy popředí hyzdí rozmazané zábradlí, tři zdobené věci mimo hloubku ostrosti splývají k podobnými tóny ostrého pozadí, ta vpravo se navíc pere i s věžičkama. Nepředpokládám, že by zde ztráta barvy byla přínosem. Z levé části ještě mohl vzniknout nějaký přijatelný detail, pravá strana tady smysl nedává.
TÉMA: 4 = výborná fotografie s drobnou vadou (je tu jedna maličkost...)
Trojice, kde jeden zdánlivě chybí a postava jako rovina přeměny od jednoho k druhému. Zaujalo i výraznou žlutou a modrou a trefeným pohybem.
TÉMA: 2 = technicky nebo kompozičně nepovedené (příště lépe...)
To je s bleskem? Taky jsem neodolal a není to tak dávno... ty kmeny s barevnýma čárama prostě přitahují pozornost. Ta bílá je už opravu bílá. Ale ve výsledku, detail té kůry by mohl dávat větší smysl...
TÉMA: 2 = technicky nebo kompozičně nepovedené (příště lépe...)
A přitom ani nekápne. Tápu, o čem ten obraz vlastně je, kromě nápisů "hasiči" a "algida". Říká se, že šaty dělaj člověka, ale kdyby měli na zádech "algida", vyšlo by to nastejno. Pro mne nic neznamenající shluk náznaků postav a jedna znuděně hledící mimo obraz.
TÉMA: 2 = technicky nebo kompozičně nepovedené (příště lépe...)
Kmeny to jsou zajímavé, jak se vlní, ale vidím spíš čtyři než tři. Myšlenka "spletitosti vztahů" se mi líbí, také jsem se jí obrazově několikrát dotkl. Kompozice se mi velice líbí, jednoduchá a funguje. Technicky je to špatné, nezvládnutý postproces. Zbytečně přeostřené, linie kostičkovatí, ve světlé části je kolem stromu patrná aura (nejspíš z výběru/lokálních úprav).
TÉMA: 3 = průměrná fotografie (neurazí-nenadchne...)
Tady trochu tápu s hodnocením. Nalezené "zátiší"? Na první pohled líbivé, fajn ořez a barvičky, zaujalo. Na pohled druhý si říkám, jaká je tu vlastně role/přínos fotografa, zaznamenávajícího jiné výtvarné dílo. Je to odlišné od focení obrazu, který někdo namaloval? Může se to tedy schovat pod "dokumentární" fotografii? Tyto otázky si čas od času kladu, když stojím před dílem někoho jiného, nějaká část-detail mne zaujmou samy o sobě a já si říkám, co jejich vyfocením vlastně "dělám". Bod dolu za -pro mne- již rušivé kostičkování linií (přeostřeno nebo nevhodně zmenšeno/doostřeno...).
Stanislav Lepič | 16:18:25 06.06.2019
Stanislav Lepič | 16:14:28 06.06.2019
Stanislav Lepič | 21:47:27 05.06.2019
Stanislav Lepič | 21:21:22 05.06.2019
Chyba může být na mém přijímači, ale asociace s "trojkou" mi tu unikla... // doplnění: zde rovněž překvapení, komu to pod fotku píšu, ale co už...
Stanislav Lepič | 21:19:32 05.06.2019
Fajn trojka, diagonála, formát, nic nechybí ani nepřebývá.
Stanislav Lepič | 21:19:11 05.06.2019
Tahle "trojka" není z nejsilnějších. Spíš takoví tři solitéři. Neladí mi tu kompozice, výrazně dělící obraz na dvě poloviny, přičemž ta levá mi přijde nevýrazná a ta pravá díky tmavému "zipu" naopak velice silná a stála by za samostaný obraz. To světlo na záclonách tomu dost přidalo.
Stanislav Lepič | 21:14:45 05.06.2019
Může být. Pocitově žluté už je hodně blízko křídlu prostředního, někam mezi to křídlo a kolo tedy směřuje mou pozornost a co tam pak dál.
Stanislav Lepič | 21:14:27 05.06.2019
Pěkná trojice. V tom (přirozeném...) prostředí ale celkem nevýrazná (což je výhodnější pro ně než pro fotografii).
Stanislav Lepič | 21:14:06 05.06.2019
Líbí se mi, jak je každý v jiné "letové fázi". Zajímalo by mne, jak by fotka působila, kdyby šeď oblohy/mraků byla světlejší.
Stanislav Lepič | 21:12:19 05.06.2019
Zaujalo jako abstrakce, tři paprsky setkávající se kdesi v nekonečnu s něčím navíc. Samotné zpracování mne nechává chladným, tam mne to vrací "zpátky na zem" a působí to na mne, jako kdybych prostě jen střelil s bleskem kamsi ke stropu, kde bylo něco zajímavého namalováno.
Stanislav Lepič | 21:12:00 05.06.2019
Taková ateliérová rozcvička. ; ) Fajn je to a časopisy s "dětskou módou" by se za to taky stydět nemusely. Podle výrazu to berou dost vážně.
Stanislav Lepič | 21:11:19 05.06.2019
Holub fajn, pokálený lampy méně, byť tvarově to zajímavé je. Peru se s tou co je částečně zakrytá, byť to vzhledem k holubovi a rozmístění lamp mohlo být nejlepší řešení. Docela by mne zajímalo, jak by to vypadalo s tou prostřední lampou dělenou přesně napůl (v podstatě jen holub narušující symetrii - "živé narušující neživé"). Vnímám to jako podexponované (rezerva ve světlech).
Stanislav Lepič | 21:10:07 05.06.2019
Lampionky jsou vděčné téma, ale kompozice mne až tak nezaujala a víc by se mi líbil tvrdší kontrast (černá opravdu černá, oranžová by pak víc vynikla). Zaujalo jako motiv.
Stanislav Lepič | 21:09:46 05.06.2019
Monumentální trojka. Skutečnost by ve srovnání s tímto pohledem nejspíš působila trochu "chudě". No, to mi přípomíná, jak obrovské rezervy mám ve svých pokusech o převody do černobílé. // dodatek: no tak tohle je největší překvapení tohoto kola, protože jsem tipoval úplně jiného po horách lezoucího fotografa...! : D
Stanislav Lepič | 21:08:08 05.06.2019
Nějaké tři věci tam jsou, ale spíše nedopatřením. Náhodná kompozice, kdy popředí hyzdí rozmazané zábradlí, tři zdobené věci mimo hloubku ostrosti splývají k podobnými tóny ostrého pozadí, ta vpravo se navíc pere i s věžičkama. Nepředpokládám, že by zde ztráta barvy byla přínosem. Z levé části ještě mohl vzniknout nějaký přijatelný detail, pravá strana tady smysl nedává.
Stanislav Lepič | 21:07:48 05.06.2019
Trojice, kde jeden zdánlivě chybí a postava jako rovina přeměny od jednoho k druhému. Zaujalo i výraznou žlutou a modrou a trefeným pohybem.
Stanislav Lepič | 21:07:22 05.06.2019
To je s bleskem? Taky jsem neodolal a není to tak dávno... ty kmeny s barevnýma čárama prostě přitahují pozornost. Ta bílá je už opravu bílá. Ale ve výsledku, detail té kůry by mohl dávat větší smysl...
Stanislav Lepič | 21:07:02 05.06.2019
A přitom ani nekápne. Tápu, o čem ten obraz vlastně je, kromě nápisů "hasiči" a "algida". Říká se, že šaty dělaj člověka, ale kdyby měli na zádech "algida", vyšlo by to nastejno. Pro mne nic neznamenající shluk náznaků postav a jedna znuděně hledící mimo obraz.
Stanislav Lepič | 21:03:56 05.06.2019
Kmeny to jsou zajímavé, jak se vlní, ale vidím spíš čtyři než tři. Myšlenka "spletitosti vztahů" se mi líbí, také jsem se jí obrazově několikrát dotkl. Kompozice se mi velice líbí, jednoduchá a funguje. Technicky je to špatné, nezvládnutý postproces. Zbytečně přeostřené, linie kostičkovatí, ve světlé části je kolem stromu patrná aura (nejspíš z výběru/lokálních úprav).
Stanislav Lepič | 21:03:27 05.06.2019
Tady trochu tápu s hodnocením. Nalezené "zátiší"? Na první pohled líbivé, fajn ořez a barvičky, zaujalo. Na pohled druhý si říkám, jaká je tu vlastně role/přínos fotografa, zaznamenávajícího jiné výtvarné dílo. Je to odlišné od focení obrazu, který někdo namaloval? Může se to tedy schovat pod "dokumentární" fotografii? Tyto otázky si čas od času kladu, když stojím před dílem někoho jiného, nějaká část-detail mne zaujmou samy o sobě a já si říkám, co jejich vyfocením vlastně "dělám". Bod dolu za -pro mne- již rušivé kostičkování linií (přeostřeno nebo nevhodně zmenšeno/doostřeno...).